GRATIS FRAKT OVER 499 KR - RASK LEVERING - PERSONLIG SERVICE

Trenger du motivasjon for å trene?

carina hultin dahlmann
For meg er trening den beste medisinen og en er en del av min hverdag på lik linje som tannpuss og jobb, men jeg vet av personlig erfaring at det ikke alltid er så lett å finne motivasjonen til å komme i gang.
Derfor har jeg laget en liten liste over alt det positive du kommer til å oppleve, både fysisk og psykisk, ved å komme i gang med trening.
Hvis du aldri har trent før, vil du se at du har masse å glede deg til med tanke på god fysisk og psykisk helse. Hvis du allerede trener regelmessig, kan du se frem til en økning i disse faktorene. Det er en vinn – vinn situasjon hvor det positive alltid vil overveie det negative!

Fysiologiske faktorer som du vil oppnå ved fysisk aktivitet:

  • Forbedret blodsirkulasjon(økt slagvolum)
  • Senket hvilepuls
  • Økt oksygenopptak(bedret lungefunksjon som gir bedre kondisjon)
  • Bedre søvn
  • Økt HDL (god kolesterol) og mindre LDL verdier (dårlig kolesterol). Senker faren for hjerte- og karsykdommer
  • Mindre risiko for kreft
  • Styrket immunforsvar
  • Mindre risiko for beinskjørhet (osteoporose)
  • Sterkere beinvev, brusk, sener og leddbånd
  • Bedre kroppsbalanse (mindre risiko for fall)
  • Bedre vektregulering
  • Langsommere ”aldring”
  • Sterkere hjerte
  • Bedre blodsukkerregulering
  • Bedre mage- og tarmfunksjon
  • Sterkere muskulatur
  • Bedre ledd funksjon og bevegelighet
  • Mindre ryggbesvær
  • Mindre risiko for ”slitasjegikt”
  • Stabilt og positivt hormonelt miljø i kroppen (for bra treningseffekt og appetittregulering)
  • Økt reaksjonstid
  • Økt energi

Psykologiske faktorer du vil oppnå ved fysisk aktivitet:

  • Bedret evne til å takle stress
  • Økt velvære
  • Økt selvtillit
  • Forebygger og demper depresjoner
  •  Treningsglede

Fysisk aktivitet beriker alle aspekter av livet ditt. Det er ingen unnskyldning, kun masse å vinne med tanke på glede, selvtillit, god helse og enda flere ting å være takknemlig for.

Carina trening
Treningen er den beste medisinen mot depresjon og en rekke helseproblemer.

Visste du at: En norsk undersøkelse fra 1989 viser at systematisk trening er positivt for pasienter med panikkangst og generell engstelse. Etter ett år ser det ut til at de med panikkangst var tilbake i sin vanlige tilstand.

Kilde: Forskningsrådet www.forskning.no