Juice! 6 helsebringende grønnsaker du bør juice daglig…

Juicing er er å presse saften ut av frukt og grønt ved å bruke en juicemaskin eller en juicepresse. Hovedvekten bør være på grønnsaker og disse grønnsakene er lett tilgjenglige, rimlige og helsebringende!

Rødbeter

Inneholder: Vitamin B, C, betakaroten, folinsyre, klorin, mangan, kalsium, jern, natrium, fosfor, kalium, krom, magnesium.

Godt for: renser leveren, viktig ved jernmangel(anemi), hjerte- og karlidelser. Åpner tette blodårer!

Brokkoli

Inneholder: Vitamin C, B betakaroten, folinsyre, kalsium, jern, svovel.

Godt for: Leveren, høyt blodtrykk, forstoppelse.

Paprika

Inneholder: Vitamin C, B, betakaroten, folinsyre, jern, fosfor, magnesium, kalium, silisium.

Godt for: rensende på leveren og tarmene. Kreft forebyggende.

Gulrøtter

Inneholder: Vitamin B, C,D,E, K, betakaroten, kalsium, jern, svovel, magnesium.

Godt for: leveren, øynene, hudproblemer.

Selleri

Inneholder: Vitamin C, B, kalsium, jern, fosfor, kalium, natrium.

Godt for: virker basedannende og er spesielt bra for gikt og revmatiske lidelser, virker vanndrivende, motvirker oppblåsthet og vannansamlinger, roer nervesystemet.

Agurk

Inneholder: Vitamin C, B, betakaroten, natrium, silisium, svovel, mangan, kalsium, klor, fosfor, magnesium.

Godt for: Virker kjølende og lindrende, opprettholder kroppens væskebalanse, oppretteholder riktig elektrolytt balanse i kroppen, senker blodtrykket.

SISTE INNLEGG

SOSIAL MEDIA

Meld deg på mitt nyhetsbrev

Få tips, inspirasjon og tilbud!

KATEGORIER